dag 3 - Reisverslag uit Grundarfjörþur, IJsland van Jessica Bink - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Grundarfjörþur, IJsland van Jessica Bink - WaarBenJij.nu

dag 3

Blijf op de hoogte en volg Jessica

24 Juni 2015 | IJsland, Grundarfjörþur

Hey allemaal,
Gisteren is niet helemaal goed gegaan met het verslag. Maar vandaag nieuwe kansen.
Vandaag een superdag gehad. Prachtig weer met veel zon en de thermometer tikte zelfs de 17 graden aan.
Om 8 uur vertrokken en vlak na het dorpje onze eerste stop al bij een prachtige waterval en omgeving. Prachtige route naar onze eerste echte onderneming van deze dag een grot cq lavatunnel en zijn we 35 mtr onder de grond geweest waar de trollen heer en meester waren. Een bijzondere ervaring!
Daarna zijn we door gereden naar onze volgende doel en wel een 3 uur durende wandeling langs de kust waar we geweldig genoten hebben van allerlei vogels en prachtige uitzichten en onze eerste walvis in de verte hebben gespot.En dit alles met prachtig weer.
Veel foto's gemaakt.
Daarna weer verder met de route en zijn we even gestopt bij kerkje en begraafplaats liggende aan een prachtige witte zand strand en een geweldige mooie uitzicht op de gletser van Snaefelness.
Daarna op naar het plaatsje Itrytunga waar we eventueel zeehonden zouden kunnen spotten. En ook daar hadden we super veel geluk mee.
Veel soorten eenden en vogels gespot zelfs met jonge kuikens.
En uit eindelijk naar een klimpartij over de stenen bedekt met veel wier en kelk een aantal zeehonden kunnen spotten.
Onwijs gaaf was deze ervaring, de uitdaging om zo dicht mogelijk bij te komen en het feit dat we er verschillende hebben gezien en vast hebben kunnen leggen op de gevoelige plaat.
Toen weer terug naar onze hostel waar we nu de 2e overnachting hebben.
Het is 10 voor 11 de zon is hier nog niet onder en iedereen ligt naar deze zeer geslaagde dag en lange intensieve dag al op 1 oor.
Ik zal proberen er nog een paar foto's bij toe te voegen.
Op naar de volgende dag en kijken wat dat ons weer brengen mag.
De vakantie is tot nu toe zeer geslaagd met prachtig weer en vele mooie indrukken.

• 25 Juni 2015 - 09:49

Ben:

Weer genoten van verslag van jullie 3e dag IJsland. Ook weer mooie foto's met zonnig weer. Geniet maar lekker dames.

• 25 Juni 2015 - 21:42

Lilian En Aimee:

wat is het toch leuk om elke dag iets van jullie te horen en wat een prachtige foto's. Vooral die van de zeehond,helemaal een met de natuur.

liefs

• 25 Juni 2015 - 22:46

Marleen:

Prachtige foto's en wat fijn dat jullie zo'n mooi weer hebben!! Geniet ervan! X

• 26 Juni 2015 - 11:38

Ma:

Het heeft even geduurd voordat ik op de pc ging kijken, was alleen maar druk met het mobieltje! Maar ook dit is weer een succes, bedankt Dieneke om me er even op te wijzen!!

• 27 Juni 2015 - 09:00

Yvonne:

Leuk, zeg, die foto van de zeehond!!! En een walvis gezien!!! Gaaaaf!
    Bijzonder landschap, hoor! De zon nog niet eens onder om 23 uur!
    Hoe zijn de mensen daar? Beetje contact mee te krijgen? Zie je ze überhaupt wel?!? Ik zie alleen jullie op de foto's, haha!

• 28 Juni 2015 - 18:46

Liesbeth:

Wat een bijzonder land en wat een mooie foto's